"May we all get back to the spirit of Christmas and not the spirit of maliciousness."

By Alicia Brunker
Dec 26, 2019 @ 10:15 am

When Meghan Markle and Prince Harry released their first-ever Christmas card as a family of three, the couple's seven-month-old son, Archie, stole the spotlight. But some royal watchers were less focused on baby Archie's adorable appearance, and, instead, speculated whether or not Meghan's face was photoshopped onto the holiday greeting. 

The Daily Mail — who is currently in a lawsuit with the Sussexes — took it upon themselves to investigate the internet's claim, and they concluded the image had been altered after flattening out the shadows on Meghan's face. "Meghan’s face appears significantly more in focus than that of Prince Harry in the picture appearing online, despite them both being roughly the same distance behind Archie," the outlet wrote in an article, in which experts claimed "something's not right."

While Meghan, Harry, and Archie were in Canada enjoying a quiet Christmas away from the media, the duchess's pal Janina Gavankar came to her friend's defense on social media. 

"Proud to have taken the Christmas photo for one of my best friends and her family," Janina wrote on Instagram. "Here’s the original that was sent out (cropped to fit IG)....and to The Mail, I see your campaign against my friend continues. Nice photoshop of my non-photoshopped image. Now may we all get back to the spirit of Christmas and not the spirit of maliciousness."

RELATED: Meghan Markle Cleared Up a Lot of Falsehoods About Her Relationship with Her Father

The British tabloid has targeted Meghan in its coverage many times before, but the tipping point for the royal was when the outlet published private (and not to mention heavily-edited) letters she wrote to her father, Thomas Markle. Despite the legal action taken against them by the Sussexes, the paper isn't backing down. 

"The Mail on Sunday stands by the story it published and will be defending this case vigorously. Specifically, we categorically deny that the Duchess’s letter was edited in any way that changed its meaning," a spokesperson previously stated.

Advertisement